חדשות המסטיק: מה קורה באנגליה?

הידעתם שבמסטיקים אותם אנו לועסים יש פלסטיק?

על אף שבישראל הידע הזה לא נפוץ במיוחד, מסתבר שבמקומות אחרים בעולם, כדוגמת אנגליה, קיימת מודעות בנושא מזה תקופה ארוכה והם אף מקדמים את השימוש במסטיק בלי פלסטיק.

 

אז מה למעשה קורה באנגליה ומדוע?

על פי ההערכות בני האדם מייצרים כ-100 אלף טון של זיהום פלסטיק מדי שנה אך ורק ממסטיקים. כיוון שסוגי מסטיקים רבים מכילים פולימרים של פלסטיק (פלסטיסייזרים) הדומים לאלו המצויים בשקיות ניילון, בקבוקי פלסטיק, דבק לבן ועוד, הם למעשה מוגדרים כלכלוך מזהם הפוגע בסביבה ויכול לקחת לו מאות שנים להתכלות (בפרט בסביבות שאינן מעודדות התכלות, כמו מדרכות עירוניות או לחילופין המסטיק לעיתים מגיע דרך הביוב חזרה לים).

באנגליה, הנחשבת מתקדמת מבחינה ירוקה,  קיימת יוזמה להוצאת קסמי האוזניים וקשי השתיה העשויים פלסטיק אל מחוץ לחוק, וסקר שנערך לאחרונה והתפרסם ב Circular Online הראה ש-75% מהנשאלים חושבים שיש להכיל יוזמה זו גם על גומי לעיסה, דהיינו המסטיק.

 

על כן, אין זה מפתיע שניתן לראות באנגליה יוזמות מעניינות כדוגמת חברה בשם  GumDropשנוסדה במטרה לפתור את בעיית המסטיקים המזהמים את רחובות העיר. החברה התקינה פחי מחזור מיוחדים שנועדו אך ורק למסטיקים, אותם הם ממחזרים  ומעבדים מחדש לשלל מוצרים מדליקים כמו מגפיים וכיסויים לסמארטפונים.

 

יוזמות נוספות מתרכזות דווקא בניקויי רחובות ממסטיקים, יש גורמים שמעריכים את העלות  ב כ-60 מיליון פאונד בשנה רק ברחבי אנגליה.

אין ספק שיהיה מעניין לראות מה יהיו הצעדים הבאים של ממשלת אנגליה בנושא הוצאת הפלסטיק החד פעמי אל מחוץ לחוק. ומי יודע.. אולי יום אחד אף נזכה לראות  פחי מחזור מיוחדים למסטיקים גם בישראל 🙂

 

בינתיים אפשר פשוט לבחור ב Better Gum- מסטיק בלי פלסטיק, המגיע באריזת קרטון, ללא עטיפת ניילון, ובכך להפחית את הפלסטיק אותו  מייצרים כאשר אתם לועסים את  המסטיק שלכם.

תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

מה טעם המסטיק הכי מוזר ששמעתם עליו ?

פרטים נוספים

5 טיפים איך להפסיק להשתמש בפלסטיק חד פעמי

פרטים נוספים

הטרנדים החמים בעולם הממתקים

פרטים נוספים

המתיקות שמשפרת – קסיליטול הוא תחליף טבעי ובריא לסוכר במסטיק

פרטים נוספים

0
    סל הקניות שלך
    סל הקניות שלך ריקחזרה לחנות